But all i've ever learned from love was how to shoot at somebody who outdrew ya'

Hon var precis som den ångestfyllda blomman i afrikas öken. Den som desperat sög åt sig den sista droppen vatten som fanns kvar i jorden. Men istället famlade hon efter den sista droppen alkohol som hon hade tappat i diket intill vägen. Den som redan satt i markens partiklar och molekyler. Jag sa till henne att om hon inte trodde på sig själv, hur skulle då jag? Så jag gav mig av. Och du vet att jag har det bättre nu. Och jag vet att du fortfarande hoppas när du kommer från tåget att jag ska stå utanför på min altan och röka mina sista cigaretter och påbörja en konversation för vi båda vet att du är för blyg för att börja. Jag kommer tillbaka, jag ska bara ordna upp mina problem först, sådan jag är. Men jag lovar, jag kommer alltid vara grannen i graven brevid.



Nu går jag ut och träffar Matilda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0